Forretningsbetingelser

1. Generelt

1.1. Disse forretningsbetingelser gælder for alle aftaler indgået mellem Cool Content ApS (herefter “Virksomheden”) og Kunden. Virksomheden opererer under brandsene SoMeHomie.dk og Forretningsfilm.dk, som begge er en del af Cool Content ApS.
1.2. Ved indgåelse af en aftale med Virksomheden accepterer Kunden disse forretningsbetingelser.

2. Ydelser

2.1. Virksomheden leverer følgende ydelser til Kunden:
• Udvikling og vedligeholdelse af hjemmesider i WordPress.
• Web-hosting og support, inkl. op til 6 timers årlig support for opdatering af eksisterende billeder og tekster.
• Håndtering af betalt annoncering på Meta-platforme (Facebook, Instagram, etc.), TikTok, Google Ads, YouTube mm. Kunden afholder selv udgiften til tredjepart direkte til de relevante platforme.

3. Abonnement og Betaling

3.1. Aftaleperioden starter umiddelbart efter kontraktens underskrift, og faktureringen sker lige efter underskrift på kontrakten.
3.2. Aftalerne er abonnementsbaserede, og Kunden kan vælge at betale enten månedligt eller årligt, afhængigt af den aftale, der er indgået.
3.3. Betalingen forfalder forud for den valgte abonnementsperiode (måned eller år), og betaling skal ske i overensstemmelse med de angivne betalingsbetingelser på fakturaen.
3.4. Ved forsinket betaling vil Virksomheden igangsætte en rykkerprocedure. I den forbindelse vil der blive pålagt rykkergebyrer, renter i henhold til renteloven, samt et kompensationsgebyr på 310 DKK.
3.5. Manglende betaling kan medføre suspension af ydelserne indtil fuld betaling er modtaget.

4. Kundens Forpligtelser

4.1. Kunden er forpligtet til at levere alt nødvendigt materiale til hjemmesiden (tekster, billeder m.m.) senest 10 dage efter aftalens indgåelse. Manglende levering kan medføre forsinkelse i projektets gennemførelse, for hvilket Virksomheden ikke kan holdes ansvarlig.
4.2. Kunden er forpligtet til at være til stede på den aftalte lokation på de aftalte tidspunkter, når der skal filmes eller tages billeder. Hvis Kunden ikke er tilgængelig på de aftalte tidspunkter, vil der blive opkrævet et udeblivelsesgebyr på 1999,- DKK ekskl. moms, for at dække de omkostninger, som Virksomheden har pådraget sig i forbindelse med udeblivelsen.
4.3. Eventuelle statister og rekvisitter, som skal bruges til video- og billedproduktion, vil blive faktureret ekstra i forhold til den indgåede aftale. Omkostningerne til disse ekstra ydelser skal aftales skriftligt mellem Kunden og Virksomheden.
4.4. Support på hjemmesiden er kun gældende, så længe Kunden er hostet hos Virksomheden. Hvis Kunden flytter hjemmesiden eller på anden måde afviger fra den indgåede aftale, anses dette som en grov misligholdelse af kontrakten. I sådanne tilfælde vil kontrakten blive opgjort, og Kunden vil blive faktureret for den fulde kontraktværdi.

5. Ansvar for Indhold

5.1. Kunden er fuldt ansvarlig for, at indholdet på hjemmesiderne, samt det indhold, der vises på deres sociale profiler, er lovligt og ikke krænker tredjeparts rettigheder.
5.2. Kunden er ligeledes ansvarlig for, at indholdet ikke er stødende eller indeholder ulovligt materiale.
5.3. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for tab, krav eller anden skade, der måtte opstå som følge af indhold, der udgives i samarbejdsperioden.
5.4. Kunden skal altid godkende alt indhold, som Virksomheden har produceret, inden det lægges online. Kunden bærer ansvaret for eventuelle fejl eller problemer, der måtte opstå efter godkendelsen.
5.5. Kunden har 48 timer til at godkende det materiale, der er blevet produceret af Virksomheden. Hvis Kunden ikke har sendt indsigelser eller rettelser inden for denne frist, vil Virksomheden anse materialet som godkendt.

6. Support og Vedligeholdelse

6.1. Virksomheden tilbyder op til 6 timers årlig support, som dækker opdatering af eksisterende billeder og tekster på Kundens hjemmeside.
6.2. Supporten på hjemmesiden er kun gældende, så længe Kunden benytter Virksomhedens hostingtjenester. Ved flytning af hjemmesiden eller andre afvigelser fra den indgåede aftale bortfalder supporten, og det betragtes som en grov misligholdelse af kontrakten. I så fald vil kontrakten blive opgjort, og Kunden faktureres for den fulde kontraktværdi.
6.3. Eventuelt ekstra supportarbejde ud over de inkluderede 6 timer vil blive faktureret separat efter en timepris på 1000 DKK ekskl. moms.

7. Ansvarsbegrænsning

7.1. Virksomheden kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle direkte eller indirekte tab, herunder driftstab, som måtte opstå i forbindelse med anvendelse af Virksomhedens ydelser.
7.2. Annoncering på Meta-platforme, TikTok, Google Ads, YouTube mm. håndteres af Virksomheden, men Kunden bærer selv det fulde økonomiske ansvar for udgifter til tredjepart.
7.3. Virksomheden stiller ingen garantier for resultater ved annoncering eller andre tiltag foretaget af Virksomheden. Kunden anerkender, at der kan være faktorer uden for Virksomhedens kontrol, som kan påvirke resultaterne af disse ydelser.

8. Lovvalg og Værneting

8.1. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med denne aftale, skal afgøres efter dansk ret.
8.2. Værneting er ved Virksomhedens hjemting.

9. Kontraktændringer og Tilføjelser

9.1. Ændringer eller tilføjelser til denne aftale skal være skriftlige og underskrevet af begge parter for at være gyldige.
9.2. Hvis en bestemmelse i disse betingelser viser sig at være ugyldig eller ulovlig, skal de resterende bestemmelser forblive i fuld kraft og virkning.

10. Fortrolighed

10.1. Begge parter er enige om at holde alle fortrolige oplysninger, som de måtte få kendskab til under samarbejdet, strengt fortrolige og ikke afsløre dem til tredjepart uden forudgående skriftlig tilladelse fra den anden part.
10.2. Fortrolige oplysninger omfatter, men er ikke begrænset til, forretningshemmeligheder, tekniske data, kundeoplysninger og andre informationer, der kan skade den anden parts interesser, hvis de bliver afsløret.

11. Ejendomsretter

11.1. Virksomheden ejer alle rettigheder til det materiale, der skabes i forbindelse med denne aftale, indtil Kunden har betalt det fulde vederlag i henhold til kontrakten.
11.2. Når den fulde betaling er modtaget, overgår ejerskaberettighederne til Kunden, medmindre andet er specifikt aftalt skriftligt.

12. Force Majeure

12.1. Ingen af parterne skal være ansvarlige for forsinkelser eller manglende opfyldelse af deres forpligtelser, hvis dette skyldes omstændigheder uden for deres rimelige kontrol, såsom naturkatastrofer, krig, strejker, eller andre force majeure-begivenheder.
12.2. Den pågældende part skal straks informere den anden part om sådanne hændelser og gøre en rimelig indsats for at afbøde virkningerne.

13. Opsigelse af Aftale

13.1. Aftalen er uopsigelig i den aftalte periode. Hvis Kunden ønsker at opsige aftalen, skal dette ske senest 3 måneder før udløbet af den bindende periode. Hvis opsigelsen ikke modtages inden denne frist, vil aftalen automatisk blive fornyet for en tilsvarende periode som den oprindelige.
13.2. Opsigelse af aftale skal sendes direkte til [email protected] og kan ikke foretages til andre e-mailadresser tilhørende Virksomheden.

14. Digital Kommunikation

14.1. Kommunikation mellem parterne kan finde sted via e-mail eller andre digitale kommunikationsmidler, som er accepteret af begge parter.

15. Brug af Case Studies

15.1. Virksomheden har ret til at bruge Kunden som case i eget marketingmateriale. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, brug af Kundeprojekter, resultater og testimonials i Virksomhedens websted, brochurer, præsentationer og sociale mediekanaler.
15.2. Kunden accepterer, at Virksomheden kan offentliggøre detaljer om samarbejdet, så længe sådanne oplysninger ikke krænker Kundens fortrolige oplysninger eller kræver yderligere tilladelse, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne.

Betingelser for enkeltstående video/billede ydelser

1.0: Produktinformation:

1.1: Alt der er med i købet, er beskrevet ovenover og i vores handelsbetingelser som følger her. Besvarelse af supplerende oplysninger eller spørgsmål i forlængelse af de eksisterende oplysninger, kan opnås på denne mailadresse [email protected] eller på telefon 52 30 22 60.

1.2: Køber har som udgangspunkt ret til 1 rettelsesrunde / korrekturrunde inkluderet i prisen. Her kan alle rettelser kunden har, samles i 1 rettelsesrunde.
Er der behov for flere rettelsesrunder kan dette tilkøbes.

1.3: Rettelsesrunderne tæller først når 1. udkast af filmen er sendt til kunden. Der er fri rettelser af udkast til speaket / manus, indtil kunden har godkendt det skriftlige udkast til speak / manus.

1.4: Når et speak er godkendt fra køber, efter gennemgang af fejl eller ønsket rettelser, og speaket er indtalt, vil det ikke være muligt at ændre i speaket senere. Ønsker kunden ændringer senere til et allerede indtalt speak, kan speaket blive indtalt igen til en pris på 1.999 kr.

1.5: Når et projekt er sat i gang enten udformning af et speak, redigering af en film eller animation, vil et projekt typisk tage op til 30 arbejdsdage hos os. Bliver et projekt forsinket pga. køber, og har sælger rykket kunden flere gange, kan sælger efter 50 dage efter 1. rykker, overdrage filmen som den er til kunden, og dermed fremsende endelig fakturering, på det resterende beløb.

1.6: Filmen vil altid blive leveret i FULL HD eller 4K, i MP4 format, efter kundens ønsker i 16:9 format.
Skal filmen laves i andre formater, skal det fremgå af aftalen.


2.0: Priser:

2.1: Før aftalen træder i kraft, skal køber bekræfte denne aftale på mail eller ved en skriftlig kontrakt.
Først når denne aftale er bekræftet, er aftalen bindende og kan herefter ikke opsiges af køber.

2.2: Alle priser er ekskl. moms.


3.0: Betaling:

3.1: kunden vil modtage en faktura til dækning for aftalen, som sendes ud til køber efter kontrakten er underskrevet eller et mailtilbud er godkendt.

3.2: Køber har som udgangspunkt 8 dages betalingsfrist.

3.3: Som udgangspunkt betales ½ af beløbet inden opstart enten før eller efter der er afsat en dato til optagelserne, hvis ikke andet er angivet i aftalen. Og resten når filmen er færdig klippet og godkendt.


4.0: Risikoen for aflysning eller udsættelse af produktion:

4.1: Vi gør opmærksom på at der kan opstå situationer hvor dronen ikke må komme i luften. F.eks. ved regnvejr, storm eller lukket flyverum, snevejr eller andre uforudsete hændelser. Sælger vil altid prøve og løse problemet, men vil aldrig skulle give kompensation herfor, og droneflyvningen vil derved blive aflyst på optagelsesdagen. Sælger har altid ansvar for at tjekke op på dette indenfor 24 timer inden optagelserne skal foregå.

4.2: Køber kan udsætte produktionen inden 48 timer pga. sygdom, vejr, eller anden relevant grund til at rykke produktionen. Sker det under 24 timer før optagelserne, vil køber blive opkrævet et gebyr på 1.999, – ekskl. moms.

4.3: Der kan også opstå udsættelse af en produktion fra sælgers side, pga. f.eks. sygdom.
Her vil sælger altid finde en ny dato for kunden, eller finde en løsning på problemet ved f.eks. et event.

4.4: Vores force majeure. Sælger kan ikke anses for ansvarlig eller erstatningspligtig over for køber, for så vidt angår forhold, der ligger uden for sælgers kontrol, som epidemier, Lock Down, krig og dødsfald el.lign.

5.0: Reklamation:

5.1: Der er som udgangspunkt ingen reklamationsret, efter filmen er godkendt af køber.
Køber har 1 rettelsesrunde som man kan gøre brug af til rettelse af filmen, medmindre andet er anført i aftalen.

5.2: Så snart filmen er godkendt af køber, er ordren udført. Ønsker kunden ændret nye ting efter endelig godkendelse, vil der blive pålagt et gebyr for de ønsket nye ændringer. Kunden kan efterspørge et uforpligtende tilbud fra sælger, på de ønsket nye tilføjelser.
I tilfælde af mangler, bedes køber angive og forlangende vise, hvori manglen består.


6.0: Fortrydelsesret:

6.1: Der er ingen fortrydelsesret, efter den bindende købsaftale er bekræftet på mail eller telefonisk.

7.0: Brugsret

7.1: Sælger må til enhver tid benytte den endelig film til egen markedsføring, i form af brug på deres hjemmeside, showreel, sociale medier eller visning til andre relevante kunder.

7.2: Filmen må først bruges af køber, når alt betaling er foretaget til sælger, medmindre andet er anført i aftalen. Bliver filmen alligevel brugt før, vil det blive betragtet som kontraktbrud.
Filmen vil altid blive sendt til godkendelse med sælgers vandmærke på.
Først når den sidste faktura er betalt, vil filmen blive sendt uden sælgers vandmærke på.

7.3: Filmen må kun bruges på sociale medier og web m.m. Ikke på tv og i biografer, medmindre andet er aftalt i aftalen, pga. rettigheder til musik og speaker. Bruger køber alligevel filmen på tv eller i biograf, uden det er anført i aftalen, vil køber blive opkrævet ekstra gebyr for licensbrud, ophavsbrud og kontraktbrud. Ønsker køber at bruge det på tv eller i biograf, skal der købes rettigheder til at bruge speaket og musikken på tv. Spørg sælger for at høre om mulighederne for at få filmen på tv eller biograf.

7.4: Som udgangspunkt ejer sælger alt råmaterialet, med mindre andet er aftalt i aftalen.

8.0: Lagerplads og opbevaring:

8.1: Sælger gemmer råmaterialet i op til 3 uger efter leveringen af produktet på egne servere, hvorefter det slettes.

8.2: Det er muligt at få udleveret råmaterialet på en USB fra forretningsfilm.dk dette er dog ikke inkluderet som standart, og skal derfor skriftligt aftales.

8.3: Det er muligt at tilkøbe lagerplads til råmaterialet, her vil det for kunden være muligt at tilgå og rette materialet løbende.

Indhent et tilbud